Конкурс на Музея на хумора и сатирата в Габрово. Снимка: Организаторите
Музеят „Дом на хумора и сатирата“ обяви конкурс за ученически и студентски дизайн на билборд на тема „Силата на образите“ в рамките на международния проект NUDGES.
Всяка от държавите – участнички в проекта, е избрала по едно човешко сетиво, чрез което да въздейства с теорията на побутването. На българския партньор се пада зрението. Кандидатите ще могат да направят авторски дизайн на билборд – един от най-забележимите преносители на послания в градска среда – в случая с фокус върху промените в климата.
За да подкрепи творчеството и да задълбочи разбирането на младежите по темата с климата, Домът на хумора и сатирата ще осигури на всички участници три ключови преживявания на 14 и 15 юни 2025 г. Сред тях са участие в играта „Климатична фреска“, организирана разходка до Регионалното депо за неопасни отпадъци в Габрово, работилница в Музея с дизайнери и специалисти в сферата на екологията.
Надпреварата е насочена към ученици и студенти. Разходите за настаняване, храна, както и включването в играта, посещенията и работилниците ще бъдат за сметка на домакините от проекта. Участниците, които не са от Габрово, имат ангажимент сами да организират и заплатят транспорта си до и от града.
Желаещите могат да заявят участие до 1 юни 2025 г. чрез онлайн формата за регистрация. Срокът за изпращане на дизайн проектите е от 16 юни до 6 юли 2025 г. на електронен адрес projects@humorhouse.bg.
NUDGES е климатичен проект, който се изпълнява съвместно от Музей „Дом на хумора и сатирата“ заедно с Регионално сдружение на общините „Централна Стара планина“ и още седем партньорски организации от Кипър, Босна и Херцеговина, Гърция, Италия, Испания, Словения и Хърватия по програма „Интеррег-ЕвроМЕД“ 2021-2027 г. Терминът „поведенческо побутване“ означава промяна в архитектурата на избора на хората, която подтиква гражданите към действия, благоприятни за обществото. Той се използва в специализирана литература и университетски програми.