Всички административни услуги за граждани и бизнеса, предоставяни от Община Габрово, могат да бъдат заявявани и заплатени по електронен път. Услугите се предоставят чрез портала на електронното управление /Портала/ изграден и поддържан от  на Министъра на електронното управление, а стъпките, които следва да направите са следните:

  • Да се регистрирате на сайта на Министерство на електронното управление, за което трябва да разполагате с Квалифициран Електронен Подпис /КЕП/ или Персонален Идентификационен Код /ПИК/ на НОИ или ПИК на НАП.
  • След като вече сте направили своята регистрация, следва да отидете на Сайта на сайта на Община Габрово, секция Е-Услуги, в раздел Дейности и услуги/Е-услуги, където следва да изберете желаната от Вас електронна услуга. При избор на определена услуга ще получите пълна информация относно предоставяната услуга, процедурата по нейното, заявяване и получаване на финалния акт, стойността на таксата, когато се дължи такава, както и линк водещ до „Електронен адрес, на който се предоставя услугата“
  • Линкът ще Ви отведе до портала на електронното управление, от където може да заявите избраната от Вас услуга. В Портала ще е получите пълна информация относно необходимите документи, правно основание, както и описание на електронното заявяване.
  • Изтеглете заявлението, чрез ИЗТЕГЛИ ДОКУМЕНТ. Може да разрешите системата автоматично да попълни наличните за Вас данни в изтегления формуляр. Отворете и попълнете изискваната информация. След това подпишете с квалифициран електронен подпис /КЕП/ и го запазете чрез заместване на съществуващия.
  • Подгответе необходимите към заявлението приложения – когато се изискват такива, като ги сканирате /pdf формат/ или ги снимате с мобилно устройство, като се изисква снимката да е  ясно четима.
  • Върнете се в работната среда в сайта на Министерство на електронното управление, прикачете подписаното Заявление, както и приложенията.
  • След приключването на горепосочените стъпки Община Габрово ще получи информация за заявената услуга. Ако за предоставяне на административната услуга се изисква такса, ще получите съобщение за това.
  • В случай, че за услугата се събира такса, която не сте заплатили предварително по банков път и не сте приложили копие от платежно нареждане (към заявлението), може да заплатите чрез сайта на Министерство на електронното управление - единна входна точка за електронни плащания. Ще получите съобщение (в рамките на един до два работни дни), че следва да заплатите съответната такса и линк към портала за плащане с генериран код за плащане, с който можете да влезете чрез ВХОД С КОД ЗА ПЛАЩАНЕ и да я заплатите с банкова (кредитна/дебитна) карта.
  • Ако всички документи са приложени и не се налага допълнително представяне на такива  или отстраняване на неточности, в срока за изпълнение на административната услуга ще получите съответния административен акт по заявения от Вас начин или мотивиран отказ за неговото издаване. 

    Всички административни услуги за граждани и бизнеса, предоставяни от Община Габрово, могат да бъдат заявявани и заплатени по електронен път. Услугите се предоставят чрез портала на електронното управление /Портала/ изграден и поддържан от  на Министъра на електронното управление, а стъпките, които следва да направите са следните:

  • Да се регистрирате на сайта на Министерство на електронното управление, за което трябва да разполагате с Квалифициран Електронен Подпис /КЕП/ или Персонален Идентификационен Код /ПИК/ на НОИ или ПИК на НАП.
  • След като вече сте направили своята регистрация, следва да отидете на Сайта на сайта на Община Габрово, секция Е-Услуги, в раздел Дейности и услуги/Е-услуги, където следва да изберете желаната от Вас електронна услуга. При избор на определена услуга ще получите пълна информация относно предоставяната услуга, процедурата по нейното, заявяване и получаване на финалния акт, стойността на таксата, когато се дължи такава, както и линк водещ до „Електронен адрес, на който се предоставя услугата“
  • Линкът ще Ви отведе до портала на електронното управление, от където може да заявите избраната от Вас услуга. В Портала ще е получите пълна информация относно необходимите документи, правно основание, както и описание на електронното заявяване.
  • Изтеглете заявлението, чрез ИЗТЕГЛИ ДОКУМЕНТ. Може да разрешите системата автоматично да попълни наличните за Вас данни в изтегления формуляр. Отворете и попълнете изискваната информация. След това подпишете с квалифициран електронен подпис /КЕП/ и го запазете чрез заместване на съществуващия.
  • Подгответе необходимите към заявлението приложения – когато се изискват такива, като ги сканирате /pdf формат/ или ги снимате с мобилно устройство, като се изисква снимката да е  ясно четима.
  • Върнете се в работната среда в сайта на Министерство на електронното управление, прикачете подписаното Заявление, както и приложенията.
  • След приключването на горепосочените стъпки Община Габрово ще получи информация за заявената услуга. Ако за предоставяне на административната услуга се изисква такса, ще получите съобщение за това.
  • В случай, че за услугата се събира такса, която не сте заплатили предварително по банков път и не сте приложили копие от платежно нареждане (към заявлението), може да заплатите чрез сайта на Министерство на електронното управление - единна входна точка за електронни плащания. Ще получите съобщение (в рамките на един до два работни дни), че следва да заплатите съответната такса и линк към портала за плащане с генериран код за плащане, с който можете да влезете чрез ВХОД С КОД ЗА ПЛАЩАНЕ и да я заплатите с банкова (кредитна/дебитна) карта.
  • Ако всички документи са приложени и не се налага допълнително представяне на такива  или отстраняване на неточности, в срока за изпълнение на административната услуга ще получите съответния административен акт по заявения от Вас начин или мотивиран отказ за неговото издаване. 

Община Габрово е администрация - доставчик на електронни административни услуги  

 

2005 Учредяване на еднократно право на прокарване и/или преминаване на съоръжение на техническата инфраструктура през имот-общинска собственост

2082 Удостоверения за идентичност на урегулиран поземлен имот

2083 Издаване на виза за проектиране

2115 Одобряване изменението на кадастрален план

2120 Отразяване на промени в разписния списък към кадастрален план

2060 Издаване разрешение за изработване на подробни устройствени планове

2001 Допускане изработването на проекти за изменение на подробни устройствени планове

2117 Одобряване на подробен устройствен план

2054 Съгласуване и одобрявяне на инвестиционни проекти, по които се издава разрешение за строеж

2112 Издаване на разрешение за строеж

2113 Презаверяване на разрешение за строеж, което е изгубило действието си поради изтичане на срока

2116 Прокарване на временен път до урегулирани поземлени имоти, които имат лице по проектирани нови улици

2114 Издаване на заповед за учредяване право на преминаване през чужди поземлени имоти

2064 Издаване заповед за осигуряване достъп в недвижими имоти

2043 Издаване на заповед за учредяване на право на прокарване на отклонения от общи мрежи и съоръжения на техническата инфраструктура през чужди имоти

2119 Издаване на удостоверение за факти и обстоятелства по териториално и селищно устройство

2062 Регистриране и въвеждане на строежи в експлоатация, издаване на удостоверение за въвеждане в експлоатация за видовете строежи от IV и V категория

2002 Издаване на удостоверение и скица относно имоти, подлежащи на възстановяване, находящи се в границите на урбанизираните территории /по чл. 13 от ППЗСПЗЗ/

2085 Издаване на удостоверение за нанасяне на новоизградени сгради в действащия кадастрален план по чл.54а ал.3 от ЗКИР, във връзка с чл.175 от ЗУТ

2084 Издаване на удостоверение за търпимост на строежи

1991 Издаване на удостоверения, че обособените дялове или части отговарят на одобрени за това инвестиционни проекти за извършване на доброволна делба

2063 Издаване на констативни протоколи и удостоверения за степен на завършеност на строежи

1989 Издаване на разрешения за поставяне на преместваеми обекти

2098 Проверка за установяване на съответствието на строежа с издадените строителни книжа и за това, че ПУП е приложен по отношение на застрояването

1990 Осъществяване на контрол по строителството при откриване на строителна площадка и определяне на строителна линия и ниво на строежа

2018 Удостоверение за административен адрес на поземлени имоти

2027 Издаване на скици за недвижими имоти

2517 Заверяване на преписи от документи и копия от планове и документация към тях

2118 Вписване на сдруженията на собствениците в общинския регистър

2667 Одобряване на План за управление на строителните отпадъци /ПУСО/ и План за безопасност и здраве /ПБЗ/