Информационен ден за новите процедури по Оперативна програма „Административен капацитет” (ОПАК) се проведе в понеделник, 18 октомври 2010 г., в Габрово.

Тема на форума бяха новите четири процедури по ОПАК, насочени към държавната администрация. По време на информационния ден експерти от Управляващия орган представиха насоките и формуляра за кандидатстване по откритите процедури, както и бюджета и допустимите разходи. Присъстващите на форума бяха запознати и с най-често допусканите от бенефициентите грешки при изпълнение на проекти по ОПАК.

Целта на първата процедура - „Ефективна координация и партньорство при разработване и въвеждане на политики” (подприоритет 1.3), е подобряване на процеса на разработване и прилагане на политики в партньорство и координация с всички заинтересовани страни. Тя е насочена към областните и общинските администрации. По нея могат да бъдат финансирани проекти на обща стойност 4.5 млн. лева. Минималната стойност на проектите е 250 000 лева, максимална стойност – няма.

Срокът за изпълнение на проектите е 18 месеца. Втората процедура - „Транснационално и междурегионално сътрудничество” (подприоритет 1.6), цели подобряване на капацитета на държавната администрация чрез използване на опит и добри практики от други държави-членки на ЕС в областта на доброто управление. Насочена е към централните, областните и общинските администрации. По нея могат да бъдат финансирани проекти на обща стойност 4.5 млн. лева. Минималната стойност на проектите е 100 000 лева, максимална стойност – няма. Срокът за изпълнение на проектите е 18 месеца.

 

Третата процедура - „Транснационално и междурегионално сътрудничество” (подприоритет 2.5), също цели да повиши капацитета на държавната администрация чрез използване на опит и добри практики от други държави-членки на ЕС, но в областта на човешките ресурси. Тя е насочена към централните, областните и общинските администрации и е на обща стойност 5 млн. лева. Минималната стойност на проектите е 100 000 лева, максимална стойност – няма. Срокът за изпълнение на проектите е 18 месеца. Четвъртата процедура - „Подобряване на обслужването на гражданите и бизнеса, в това число чрез развитие на електронното управление” (подприоритет 3.1), има за задача предоставянето на качествени електронни услуги на гражданите и бизнеса, включително и услуги, свързани с опазването на културните ресурси. Процедурата е насочена към централните, областните и общинските администрации и е на обща стойност 1 млн. лева. Минималната стойност на проектите е 100 000 лева, максимална стойност – няма. Срокът за изпълнение на проектите е 18 месеца.

 

С проектни предложения по всички изброени процедури могат да кандидатстват областните и общинските администрации, а по втората, третата и четвъртата процедури – и централните администрации. Крайният срок за подаване на предложенията по четирите процедури е до 17.30 часа на 12 ноември 2010 г.

Въпроси по откритите процедури могат да бъдат задавани чрез форума в интернет страницата на ОПАК, по факс 02/985 95 511 и с официално писмо, изпратено на адрес 1040 гр. София, ул. „Г. С. Раковски” № 102, Министерство на финансите, дирекция ОПАК. Крайният срок за задаване на въпроси е 22 октомври 2010 г., а срокът за отговор от страна на УО на ОПАК е 2 ноември 2010 г.

Графикът за провеждането на следващите информационни дни в страната е публикуван на интернет страницата на оперативната програма www.opac.government.bg.

На 10 септември 2010 г. Управляващият орган на ОПАК откри четири нови процедури за предоставяне на безвъзмездна финансова помощ, насочени към централните, областните и общинските администрации. На 30 септември бяха отворени още две процедури, насочени към конкретни бенефициенти. С това общият брой на откритите тази година процедури за набиране на проектни предложения по ОПАК достигна дванадесет.

Габрово се включва в Световния ден на интензивното ходене
16 октомври 2010
Спортен празник за децата, лишени от родителски грижи
20 октомври 2010