Работилница за шрифтов дизайн се провежда от 31 юли до 13 август 2017 г. в Архитектурно-исторически резерват „Боженци“. Участниците в нея имат изключителната възможност да получат задълбочено разбиране за шрифтовия дизайн от един от най-уважаваните майстори на това изкуство в света - Лукас де Гроот.

Работилницата се провежда като част от инициативата Типоклас (www.typoclass.bg). Типоклас е образователната програма, по която до момента са провеждани само дву- и тридневни работилници. Това е първата работилница с откъсване от нормалния живот на участниците и с продължителност от две седмици.

Започвайки от скиците в началото и завършвайки с шрифтовите файлове, всеки участник ще разбере логиката и закономерностите в дългия процес за изграждане на шрифт. Работната програма включва теоретични лекции и много практически упражнения свързани с темите: История на аналоговия и цифров шрифт; Писане с широко и остро перо; Скициране и особености на различните знаци; Цифровизиране и качество на кривите; Векторни и шрифтови файлови формати; Пропорции, контраст и оптически закономерности; Работа с components и overlaps; Ритъм, отстояния между знаците, метрика, kerning и class kerning; MultipleMaster и вариативност при начертанията; OpenType и други екстри; Растеризиране, PS и TTF hinting; Производство на OTF, TTF, WOFF и WOFF2.

Холандският шрифтов дизайнер Лукас де Гроот е познат най-вече с шрифтовото си суперсемейство Thesis: TheSans, TheSerif, TheMix, TheAntiqua, monospaced и дори арабски варианти.

Той разработва шрифтове по поръчка за различни периодични издания като taz, die tageszeitung, Der Spiegel и Jungle World в Германия, Le Monde, Metro и бразилския Folha de S.Paulо. Негови са корпоративните шрифтове на международни компании като Sun Microsystems, Bell South, Heineken, Volkswagen и Miele. Шрифтът Consolas (който наследи Courier) и Calibri (шрифтът по подразбиране в Microsoft Word) също са негови.

Лукас е баща, съпруг, илюстратор и майстор на много занаяти. Като отдаден печатар и любител на хинтинга, той е основоположник на Анизотропната топологозависима теория на интерполацията. Той ръководи своята фирма LucasFonts в Берлин, преподава и изнася лекции по целия свят.

Дизайнерите от цял свят обичат огромните възможности, които им предлагат шрифтовете на Лукас. Някои ги привлича функционалността и дружелюбното им излъчване, докато други ценят индивидуалността в търсенето на крайности, което мотивира Лук(ас) да експериментира с възможно най-тесни, най-тънки, най-забавни и най-дебели форми на шрифта.

 

ПЛАВАЩИТЕ КЕЙОВЕ ПРЕЗ ОБЕКТИВА НА...
4 август 2017
Алтернативни форми на изкуство II – Комичната страна на нещата
4 август 2017